Imatge de Museu Molins de la Vila Imatge de Museu Molins de la Vila

Els molins de la vila són dos molins fariners hidràulics medievals situats prop de Montblanc, entre els rius Francolí i Anguera. Aquest museu es va obrir al públic l’any 1994. El molí de la Volta (segle XIV), un dels més grans de Catalunya, té quatre moles i està restaurat i equipat per mostrar als visitants el procés de moldre el gra.

El molí Xiquet, que com el seu nom indica és el petit (segle XIII), només conserva el basament de la seva estructura.

A l’interior de l’edifici del molí de la Volta hi ha una àmplia exposició descriptiva on s’explica la història i l’evolució dels molins fariners, des de la prehistòria fins a l’actualitat. També s’inclou una extensa relació dels molins fariners de la Conca de Barberà.

Per la seva situació, a la vora mateixa del riu Anguera, l’indret compta amb una rica mostra de vegetació de ribera i la corresponent fauna d’aquest àmbit.

L’equipament només es pot visitar mitjançant visites concertades gestionades per l’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc

Última actualització: 10/04/2024