Imatge de Museu Comarcal de la Conca de Barberà Imatge de Museu Comarcal de la Conca de Barberà

L’any 1958 es va fundar l’associació Museu-Arxiu de Montblanc i Comarca i es va procedir a la instal·lació del primer fons del museu. L’any 1978 es va fer la primera remodelació i reinstal·lació del fons. Més tard, el 1982, es va signar amb la Generalitat de Catalunya un conveni pel qual el museu va passar a denominar-se Museu Comarcal de la Conca de Barberà. El conveni incloïa la creació d’un consorci per la seva gestió i d’un projecte museogràfic d’abast comarcal.

Amb la voluntat de ser l’aglutinant dels testimonis que han configurat la història de la Conca, presta atenció a les diferents branques d’aquest fet cultural.

Mitjançant diverses seccions monogràfiques, l’objectiu del museu és la investigació, l’estudi, la preservació i la informació i projecció de diversos apartats com són: l’art rupestre de les muntanyes de Prades, el castell dels Llorac de Solivella, els molins hidràulics, l’etnologia, l’arqueologia, les arts plàstiques i un exhaustiu compendi de la història de la Conca de Barberà.

Última actualització: 10/05/2024

Anar a dalt