Imatge de Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt Imatge de Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt

Can Marfà és l’espai expositiu del Museu de Mataró dedicat a la indústria del teixit de punt, l’activitat industrial que ha donat singularitat i identitat a la ciutat. Està ubicat a una de les naus de l’antiga fàbrica Marfà, la més important de l’Estat espanyol en gènere de punt abans de 1936.

Des del punt de vista arquitectònic, és un conjunt d’estil manchesterià, construït entre 1880 i 1881. La planta primera, acull l’exposició de referència: Mataró, capital del gènere de punt que desenvolupa el tercer eix museogràfic del Museu de Mataró, i és una mostra de l’abast temàtic i cronològic de les col·leccions que la Fundació Jaume Vilaseca ha recuperat i cedit a la ciutat amb l’objectiu de preservar la memòria d’una indústria que ha patit les conseqüències de les crisis del tèxtil.

La planta baixa acull la programació d’exposicions temporals, l’espai didàctic i la sala d’actes, on es desenvolupen activitats i tallers sobre la història de la indústria, la tècnica, el disseny i la moda.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt