Imatge de Museu d'Art de Girona Imatge de Museu d'Art de Girona

La selecció d’obres exposades en aquestes sales mostren els màxims representants del realisme i el romanticisme que van treballar a les terres gironines: Ramon Martí Alsina, amb un dels seus nombrosos esbossos per El Gran dia de Girona; Modest Urgell, Pons Martí, Graner o Pigem. L’escola realista d’Olot, iniciada al segle XIX per Joaquim Vayreda, també hi és present. Així mateix hi ha lloc per les corrents del modernisme amb obres de Santiago Rusiñol, el qual va realitzar diverses estades a la ciutat de Girona. Tanquen el recorregut obres de Prudenci Bertrana i Josep Aguilera, de les quals cal destacar Cap de dona, de Fidel Aguilar, i L’Onyar a Girona, de Mela Muttermilch, totes dels primers decennis del segle XX.

Última actualització: 17/05/2024

Audioguia

31. Segles XIX i XX

Pots veure la resta d'audioguies d'aquest museu Totes les audioguies