Imatge de Formatgeria la Roseta de Gavàs Imatge de Formatgeria la Roseta de Gavàs

Ecomuseu de les valls d'Àneu

Formatgeria la Roseta de Gavàs

És l'única explotació d'elaboració de formatge amb llet de cabra que hi ha al Pallars Sobirà. Les cabres surten cada dia a pasturar pels prats dels voltants del poble de Gavàs, situat al bell mig dels Pirineus. Cada dia són munyides i amb la seva llet es produeix el formatge serrat, el tupí i el brossat, que es venen majoritàriament a la pròpia botiga.

Durant l'estiu, la Roseta de Gavàs ofereix visites guiades a la formatgeria, on també es poden comprar els formatges (segons existències) i gaudir de l'exposició permanent de pintura realitzada per la Rosa.

Des de fa anys l'Ecomuseu i la formatgeria col·laboren en diferents activitats. Potser la més coneguda és, als estius, la Pastorada. Jesús, el pastor, i Cristina, la guia de l'Ecomuseu, acompanyen els visitants amb les cabres per explicar com es gestiona un ramat i quina és la relació que hi ha entre les cabres i la gent.

Última actualització: 10/04/2024