Imatge de Ecomuseu de les valls d'Àneu Imatge de Ecomuseu de les valls d'Àneu

L'Ecomuseu de les valls d'Àneu es va obrir al públic el mes de juny de 1994. Avui és una entitat viva que, a partir de la recerca, la conservació, la difusió i la restitució del patrimoni integral, té com a objectiu participar en el desenvolupament econòmic i social de les valls d'Àneu i de la resta del Pallars.

L'Ecomuseu permet conèixer millor la realitat natural i cultural del territori aneuenc i les transformacions que s'hi han anat succeint en les darreres dècades. Dóna al públic visitant una completa informació sobre el passat i el present de la zona i alhora propicia la reflexió sobre les possibilitats de futur. A diferència dels museus tradicionals, l'Ecomuseu no es reclou en un edifici, sinó que s'escampa territori enllà per tal d’explicar la vida de les valls que el conformen. Es vertebra, doncs, a partir de centres patrimonials repartits pels pobles d'Àneu.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt