Imatge de Església de Sant Joan d'Arties Imatge de Església de Sant Joan d'Arties

Musèu dera Val d'Aran

Església de Sant Joan d'Arties

L’església de Sant Joan d’Arties és una de les dues esglésies que es conserven a la vila d’Arties. Es tracta d’una església gòtica del segle XIII, d’una sola nau, amb una capçalera de tres absis poligonals i coberta de creueria als absis i als dos primers trams de la nau.

Aquesta església romangué en desús després de ser utilitzada amb diferents funcions en acabar la Guerra Civil. Finalment pogué ser restaurada, i l’any 1988 es va convertir en sala d’exposicions temporals, amb la inauguració de la primera exposició, «Es gascons e era musica», organitzada pel Musèu dera Val d’Aran.

Avui, en aquesta sala es poden veure nombroses exposicions, en què es mostren diversos aspectes tant de la tradició, la cultura i la història aranesa com d’altres àmbits del coneixement, l’art, etc. Ha esdevingut un espai polivalent on també se celebren jornades, conferències i cursos que complementen tot allò que s’exposa.

Última actualització: 10/04/2024