Imatge de Musèu dera Val d'Aran Imatge de Musèu dera Val d'Aran

El 1984 el Musèu dera Val d'Aran inicia el seu camí. Situat a l’antiga casa fortificada del general Martinhon (segle XVII), el museu esdevindrà una autèntica porta d’entrada per al visitant on descobrirà la història, la cultura i les tradicions que han donat lloc a l’Aran d’avui.

Al voltant de la seu del Musèu dera Val d´Aran, s’ha anat desenvolupant tota una xarxa d’equipaments patrimonials que recorren tot el territori aranès i apropen al públic visitant —a través de les exposicions o fent ús dels serveis de guia i dels diferents materials i activitats didàctiques que es desenvolupen durant l’any— a conèixer i descobrir la vida i les transformacions socials d’un país de muntanya a la frontera.

Però el camí del Musèu dera Val d’Aran no es queda aquí: al magatzem es treballa per la restauració, conservació i estudi del patrimoni, perquè conèixer el passat ajuda a valorar el present i crear el futur.

Última actualització: 10/04/2024