Imatge de Centre d'Interpretació de les Barraques del Delta Imatge de Centre d'Interpretació de les Barraques del Delta

Museu de les Terres de l'Ebre

Centre d'Interpretació de les Barraques del Delta

El centre està dedicat a la història de les barraques. Permet fer un recorregut històric i cultural per aquesta arquitectura popular, singular i mil·lenària, que ha esdevingut un dels símbols d’aquest territori.

Aquestes construccions, bastides amb els materials que es trobaven a la zona, van ser durant segles l’habitatge dels pobladors de la plana deltaica. A través de maquetes, objectes originals, fotografies i audiovisuals, es dóna a conèixer aquest valuós patrimoni arquitectònic.

En una sala annexa de caràcter polivalent, es mostra una col·lecció d’aus del Delta i es projecta un audiovisual sobre les característiques i tècniques constructives de les barraques. A la part posterior de l’edifici, s’ha construït una reproducció d’una barraca a escala real, que permet il·lustrar com es vivia en aquests edificis.

Última actualització: 10/04/2024