Imatge de Museu de les Terres de l'Ebre Imatge de Museu de les Terres de l'Ebre

La seu central del Museu de les Terres de l’Ebre, ubicada a Amposta, acull dues sales d’exposicions, “Les Terres de l’Ebre: de la prehistòria a l’edat mitjana” i “L’Ebre: camí d’aigua”, on el visitant, a través d’una escenografia suggerent, descobreix els testimonis de les cultures que han habitat les Terres de l’Ebre al llarg de la història. També es pretén mostrar com el gran riu ibèric ha conformat el paisatge i la vida de la seva gent gràcies a la gran riquesa natural, la diversitat de formes de vida i la situació estratègica vora el riu.

El museu gestiona col·leccions importants de la natura, arqueologia i etnologia, un fons que inclou més de 35.000 objectes que representen la memòria del territori en forma de béns materials i immaterials. Atenent al caràcter de museu de territori i societat, s’ocupa de la gestió del patrimoni natural i cultural, i de la realització i projecció d’activitats de revalorització i difusió d’aquest patrimoni dins d’una estratègia de desenvolupament local.

Última actualització: 10/04/2024

Anar a dalt