Imatge de Centre d'Interpretació de l'Art Rupestre Muntanyes de Prades Imatge de Centre d'Interpretació de l'Art Rupestre Muntanyes de Prades

Museu Comarcal de la Conca de Barberà

Centre d'Interpretació de l'Art Rupestre Muntanyes de Prades

Emplaçat a l’antic edifici de la presó nova de Montblanc, el Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre (CIAR) neix com un referent per a la investigació, la conservació i l’estudi de l’art rupestre de les muntanyes de Prades, declarades Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO l’any 1998. També vol ser un referent social des del qual promoure l’educació i la sensibilització ciutadana.

La visita al CIAR comença amb una breu projecció audiovisual i continua amb un recorregut a través de les sales que ens endinsaran en el món de l’art rupestre.

L’àrea expositiva presenta una mostra didàctica mitjançant plafons, diorames, còpies i rèpliques de mida natural dels abrics amb pintures enclavats a l’àmplia àrea geogràfica de les muntanyes de Prades.

El CIAR forma part de la Ruta de l’Art Rupestre de Catalunya, dissenyada pel Museu Arqueològic de Catalunya.

Última actualització: 10/04/2024