Cercaire de musèus e localitats

Tinglado 4.

4.Era esplendor deth sègle II: un projècte urban a imatge de Roma.

Era Tarraco que contemplèc er emperaire Adrian pendent era sua estada er an 122 a 123 dC ère eth resultat d'ua intensa transformacion urbanistica que s'estenec ath long deth sègle I e culminèc damb era construccion der anfiteatre. Maugrat qu'eth procès de monumentalizacion s'entamenèc dejà pendent era prumèra mitat deth sègle I, siguec en epòca flaviana (de 69 a 96 dC) quan era activitat constructiva publica se hèc mès intensa e se quilhèc, ena cima deth tucò, un extens e magnific complèxe arquitectonic ordenat en terrasses aucupades peth recinte de culte imperiau, ua grana plaça de representacion e eth circ.

S'agie de recintes publics restacadi ara sedença dera assemblada de notables que, annaument, s'amassaue en Tarraco entà escuélher eth flamen que presidie es cerimònies de culte imperiau damb er aparelh administratiu dera província. Aguest programa urbanistic siguec un rebat dera promocion d'Ispània jos es emperaires flavians, concretada ena concession per Vespasian deth dret latin er an 69 dC. Pòc dempús dera construccion der anfiteatre a inicis deth sègle II, se comencèren a detectar es prumèri simptomes de decadéncia, que non se manifestèren de forma clara enquia finaus deth sègle següent.

OBJÈCTES

<p>Retrat oficiau der emperaire Adrian</p>
Adrian
<p>Canerada de plomb que cons&egrave;rve era m&egrave;rca de fabricacion.</p>
Canerada.
<p>Est&agrave;tua damb t&ograve;ga procedenta deth Teatre roman.</p>
Estàtua damb tòga.
M&agrave;scara de teatre feta amb terracota que representa una cara grotesca.&nbsp;Museu Nacional Arqueol&ograve;gic de Tarragona.
Masca teatrau.
<p>Representacion der emperaire Luci Ver.</p>