Cercaire de musèus e localitats

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona

5.Ua ciutat viva.

Ath cant de bastisses e recintes publics, simbèus deth poder, i auie ua ciutat de persones. Es principaus espacis residenciaus se plaçauen ena part baisha emmuralhada e en airau suburban que s'estenie entre eth pòrt e era desbocadura deth riu Francolí. Es cases responien a ua tipologia variabla segons era posicion sociau e economica dera poblacion. Era majoritat demoraue en bastisses plurifamiliares o enes madeishes cases granes a on servien. Des granes domus, dotades de banhs privadi, n'auem exemples que destaquen pera sua sumptuositat: pasiments de mosaïc, parets pintades ath fresc, jardins damb estàtues e elements arquitectonics e decoratius...

Era activitat comerciau se desvolopaue principaument ar entorn dera banlèga portuària e deth Forum dera Colònia, un sector molt dinamic a on destaquen eth teatre e ues granes tèrmes publiques. Es activitats productives e es espacis funeraris se concentrauen enes zònes suburbanes. Aguesti darrèri se plaçauen ath cant des principaus vies d'accès ara ciutat e, a compdar dera epòca tardoromana, ena perifèria suburbana, mès que mès ena arribèra deth riu Francolí. Ne destaque era Necropòli Paleocristiana, a on possiblament se traparie eth lòc de sepultura deth bisbe Fructuós e des diaques Auguri e Eulògi.

OBJÈCTES

<p>Pasiment damb era inscripcion AVE SALVE</p>
Pasiment.
Lampadari antropomorf conegut popularment com &quot;el Negret&rdquo;. Museu Nacional Arqueol&ograve;gic de Tarragona.
Eth neret.
<p>Detall de l&rsquo;emblema central del mosaic de la Medusa, segles II-III dC, <em>opus vermiculatum</em>, 1,92 &times; 4,67 m (emblema, 57,7 x 57 cm).&nbsp;Museu Nacional Arqueol&ograve;gic de Tarragona.</p>
Mosaic de la Medusa_
<p>Contrap&eacute;s d&#39;ua grana balan&ccedil;a trapada en airau portuari de Tarragona</p>