Cercaire de musèus e localitats

Museu Municipal de Llívia

Espai de la Farmàcia Esteva

Àmbit 3. Espai de la Farmàcia Esteva.

A l'espai dedicat a l’Oficina de Farmàcia Esteva, una de les més antigues i de més renom d'Europa, els seus materials ens transporten a les apotecaries dels segles XVII, XVIII, XIX i principis del XX i ens permeten passejar, de la seva mà, al llarg de l'evolució d'aquestes oficines de farmàcia fins que les substàncies van deixar-se de confeccionar in situ perquè la seva producció es va industrialitzar.

Malgrat que es tenen dades de l'existència de farmàcies a Llívia des del segle XV —tot i que la documentació, per la mateixa evolució històrica de la vila, ha desaparegut—, la primera notícia documental que se n’ha conservat és del 1594, quan per una visita del Protomedicat de Catalunya es prohibia a Jaume Bosam —que sembla que era el que regentava aquest establiment farmacèutic— que en continués la regència per no estar en possessió del corresponent títol d'apotecari que aleshores devia regir.

Des del primer terç del segle XVIII, la família Esteva mantindrà la farmàcia oberta a Llívia fins el 1926, quan Antoni Esteva es trasllada a Puigcerdà. Per aquest motiu, per haver anat passant de pares a fills, de professional de la farmacia a profesional de la farmàcia, se'ns n'han conservat els cordialers, les caixes policromades, els pots, els morters... i una importantíssima biblioteca farmacèutica com a testimoni dels canvis materials, científics i també de les idees que conduïren a la modernitat.

OBJÈCTES

<p>Pot de farm&agrave;cia blau cobalt monocrom.&nbsp;Museu Municipal de Ll&iacute;via.</p>

<p>&nbsp;</p>
Pot de farmàcia