Cercaire de musèus e localitats

Musèu e necropòli Paleocristians.

Necropòli Paleocristiana e era sua basilica.

Museu i Necròpolis Paleocristians, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

A compdar d'epòca tardiua, es enterraments tendissen a acorropar-se formant vertadèrs cementèris a cèu dubèrt. Eth probable enterrament en aguesta zòna des rèstes mortaus de Fructuós, Auguri e Eulògi, martirizadi er an 259 dC ena arena der anfiteatre, deuec significar er inici d'ua densa necropòli ar entorn dera tomba des sants. Ar inici deth s. V, s'i quilhèc ua basilica en memòria des martirs. Era quantitat e qualitat des enterraments qu'ocupauen eth subsòl dera basilica e es criptes annèxes mòstre era importància dera bastissa e eth desir de reposar apròp des relíquies des sants (ad Sanctos).

En cementèri predominen es enterraments en tèrra, laguens d'anfòres, taüts de husta o jos tegulae (planes e a dobla versant), coronadi per tumulus de formes diuèrses (planta rectangulara e seccion tronconica, en forma de mensa –taula–, etc.)

SIGNOGUIA

11. La necròpolis paleocristiana