Cercaire de musèus e localitats

Musèu e necropòli Paleocristians.

Eth mon dera mòrt.

Centre d'interpretacion «Eth mon dera mòrt en Tarraco».

Centre d'interpretacion que presente eth mon dera mòrt en epòca romana e era problematica funerària de Tarraco. Acuelh tanben es pèces mès relevantes recuperades pendent es trabalhs d'excavacion.

S'i analise se com siguec eth sòn descorbiment en 1923 e era recèrca que s'amièc a tèrme entà recuperar eth recinte, damb un aumenatge especiau a Mn. Joan Serra i Vilaró, anma dera recèrca e dera posteriora consolidacion der endret coma espaci museïstic e visitable.

S'i expòse, ath delà, era problematica funerària en Tarraco, es diferentes sòrtes d'enterraments documentades pendent es excavacions e es escultures funeràries qu'adornauen es sepulcres. Tanben se presente ara poblacion que viuec en Tarraco pendent es diferenti sègles que foncionèc era necropòli, es ofrendes que se deposauen enes tombes e es rituaus funeraris, era simbologia cristiana e eth prumèr cristianisme en Tarraco, relacionat damb es figures de Fructuós, bisbe de Tarraco, e es sòns diaques Auguri e Eulògi, cremadi ena arena der anfiteatre. Es sues despolhes sigueren recuelhudes e —versemblablament— deposades en airau dera necropòli paleocristiana, a on, a inicis deth sègle V, se quilhèc ua basilica dedicada ara sua memòria.

SIGNOGUIA

01. La necròpolis paleocristiana de Tarragona

OBJÈCTES

<p>Fragment d&rsquo;escultura amb la representaci&oacute; de la de&iuml;tat funer&agrave;ria Atis. Segle II dC. Pedra del M&egrave;dol/sold&oacute;. 42 x 20 x 30 cm. Museu i Necr&ograve;polis Paleocristians, Museu Nacional Arqueol&ograve;gic de Tarragona.
Cap d'Atis
<p>Fragment d&rsquo;inscripci&oacute; dedicada al bisbe Fructu&oacute;s i als seus diaques. Segles V &ndash; VI. Marbre de Paros. 9 x 18 x 12 cm. Museu i Necr&ograve;polis Paleocristians, Museu Nacional Arqueol&ograve;gic de Tarragona.</p>
Fragment d'inscripció
<p>Sarcofag des leons, localizat ena necrop&ograve;li paleocristiana. S&egrave;gle III dC. Marme blanc de&nbsp;<em>Luni</em>-Carrara, 66 &times; 205 &times; 75 cm.</p>