Cercaire de musèus e localitats

Museu del Mar deth Lloret de Mar

La fi del món iber. Montbarbat

Montbarbat.

A Montbarbat es constata un període d’ocupació, ben datat per l’existència de ceràmiques d’importació, entre el segon quart del segle IV i les primeries del segle III aC.

El moment d’inici d’aquest període queda clar, encara que han aparegut ceràmiques fetes a mà de la primera edat del ferro i fragments d’àmfora fenícia que, si bé no endarreririen la construcció de les defenses, sí que ens documentarien la presència de pobladors en aquesta zona en un moment anterior (segles VII-VI aC).

Les primeres importacions de ceràmiques gregues (figures roges i àtiques de vernís negre) a Montbarbat daten del segle IV aC. A mitjan aquest segle se’n redueixen el nombre, i al darrer quart de segle comencen a arribar les produccions occidentals (itàliques, taller de Rhode). L’abandonament del poblat es produeix a poc a poc, sense cap indici de violència ni de destrucció.

És possible que aquestes dades es refereixin només a la zona excavada, que és una part encara petita de la superfície total del jaciment. Dins d’aquest, podria continuar habitada alguna altra àrea quan aquesta zona és abandonada, ja que als estrats superficials s’han trobat restes d’àmfora romana, de ceràmica sigil·lada i de materials medievals i moderns.

OBJÈCTES

<p>Capfoguer en forma de cap de xai. Masia de Can Saragossa. Museu del Mar de Lloret de Mar.</p>
Capfoguer en forma de cap de x
Capfoguer en forma de cap de xai