Cercaire de musèus e localitats

Museu deth Joguet de Catalunya

Er ors de peluisha des frairs Dalí

Era peluisha ‘Don Osito Marquina’ apartenguec as frairs Dalí. Fotografia de Jordi Puig. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.

Eth 1910, es pairs de Dalí viatgèren tà París, d’a on portèren entàs sòns dus hilhs aguest ors de peluisha, eth quau a compdar d’alavetz venguec un companh de jòcs inseparable d’Anna Maria, de Salvador e, de retruc, dera rèsta dera familha.

Ans mès tard, Federico García Lorca visitèc er Empordan convidat peth sòn amic Dalí. Eth poèta coneishec er orsardet, ath quau batièc coma Dòn Osito Marquina, pera sua semblança damb eth dramaturg Eduardo Marquina. De retorn en Granada, Lorca escriuec ar orsardet diuèrses cartes. Eth musèu ne consèrve e n’exibís dues de manuscrites. Dòn Osito Marquina ocupèc un lòc de privilègi ena amistat entre Lorca e Dalí.