Cercaire de musèus e localitats

Museu deth Joguet de Catalunya

Es pipòts erotics de Mme. Zka

Diuèrsi pipòts de teishut cosudi pera senhora Zka eth 1954 en França. Fotografia de Jordi Puig. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.

Eth 1962, Guy Selz publiquèc laguens de La Brèche, revista dirigida peth sòn amic André Breton, un article sus era senhora Zka e es sòns pipòts de teishut, que Selz podec obtier a trauès deth pintor e colleccionista d’art brut Jean Dubuffet.

Hège quinze ans qu’era senhora Zka viuie embarrada en sòn pròpri mon, laguens d’ua cramba petita e blanca d’un espitau psiquiatric, a on passaue eth temps en tot cóser. Eth detalhisme e perfeccion des pipòts, atau coma era sua allusion sexuau, lo fascinèren. En article, Selz hè a notar coma d’estranh e estonant pòt èster eth resultat d’uns tròci de ròba enes mans d’ua «hòla» e d’ues parcèles de rebrembes trabalhadi menimosament.