Cercaire de musèus e localitats

Museu deth Joguet de Catalunya

Auca des jòcs dera mainadèra

Jòcs abituaus en sègle XIX. Segons eth folclorista Joan Amades, aguesta auca poderie èster inspirada en ua allelúia estrangèra. Fotografia de MJC. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.

Fòrça des jòcs damb qu’era mainadèra se distrège en sègle XIX (e bèri mainatges aué dilhèu encara i jòguen) èren eretadi dera antiquitat. N’i auie que, coma eth quicho (numèro 45), vengueren especiaument populars pendent era edat mejana. En aguesta auca destaquen bèri jòcs coma era gaudrofa (numèros 6 e 9), era forriala (numèro 21) e es soldats (numèro 29).

Er etnològ e folclorista Joan Amades estudièc aguesta auca catalana e hec a notar qu’enes jòcs infantils perviuien «es rèstes e es hons de diuèrses ceremònies e usatges rituaus des liturgies primàries».