Cercaire de musèus e localitats

Museu deth Joguet de Catalunya

Capítols «Moviment magic» e «Intergalactics»

Era evolucion des joguets ei fòrça restacada ath provediment dera matères prumères tà fabricar-les Fotografia de MJC.

S’observam es pèces qu’intègren es capítols Moviment magic i Intergalactics, i podem apreciar dues granes diferéncies: eth materiau deth quau son hètes e era manèra de hèr-les a foncionar. Deth temps qu’es joguets deth moviment magic son principaument de lata litografiada e se mòn damb còrda, es intergalactics son essenciaument de plastic e foncionen damb piles.

Era evolucion deth joguet ei intrinsecament restacada ath desvolopament des materiaus de produccion. En Catalonha, es indústries dedicades ara fabricacion de joguets apareisheren a finaus deth sègle XIX e començaments deth XX. Entara sua produccion usauen materiaus tradicionaus d’aqueth moment: husta, teishut, carton, cuèr, porcelana, papèr, lata pintada o litografiada, plomb, goma, terralha, veire... Mès tà deuant s’incorporèren naui materiaus coma era baquelita, er amberòl, eth celluloïd e eth plexiglàs.

A començaments de 1950 eth plastic comencèc a utilizar-se de forma massiva ena indústria deth joguet. En rason d’èster un materiau malleable, permetie fabricar joguets de mesures e formes plan diferentes e es enterpreses deth sector i vederen un gran potenciau.

Eth foncionament des joguets evolucionèc de forma parallèla. Passèren d’èster simples arrossegadissi estiradi damb un cordèth, a includir mecanismes damb un ressòrt e ua clau entà dar-les còrda a fin de meter-les en moviment. Tanber, er usatge deth contrapés se substituïc pes piles alcalines o petites bateries.

OBJÈCTES

<p>Charl&ograve;t de Schuco, personatge interpretat ena pantalha per Chaplin, foncione a c&ograve;rda. Fotografia de Jordi Puig. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.</p>

<p>&nbsp;</p>
Charlòt de Schuco