Cercaire de musèus e localitats

Museu deth Joguet de Catalunya

Capítols «Jòcs de subertaula», «Jòcs de societat», «Jòc dera Auca» e «Copacaps»

Fòrça jòcs, mès que mès es de societat, an un compausant educatiu e, quitament, moralizant. Fotografia de MJC.

Eth jòc pòt èster un acte rituau, ua accion simbolica, ua competicion pacifica, ua provocacion entar intellècte e eth caractèr, ua activitat recreativa o un simple passatemps. Es jòcs se caracterizen per un important aspècte ludic, e fòrça includissen, ath delà, un contengut educatiu, quitament moralizant. Açò se ve rebatut enes jòcs nomentadi de societat. A finaus deth sègle XIX, Francisco Schmidt escriuec un libre sus aguesti (Juegos de sociedad: colección de juegos de prendas penitencias, juegos de salón, adivinanzas, homónimos refranes y juegos al aire libre) a on asseguraue: «Aguesti jòcs s’an creat entà distrèir e entà collaborar a difóner era urbanitat e es bones manères, entà proporcionar escadences d’exibir es facultats espirituaus e umoristiques, e eth coneishement des galanteries e dera cavalerositat».

Es dies de hèsta e de vacances, es dinars familhaus damb longues subertaules o es dies de ploja son bones escadences entà hèr ua partida. Ça que la, per fòrça complasent que sigue un jòc, era tòca ei guanhar, sigue contra un o mès adversaris o, quitament, contra un madeish. Era intelligéncia, era sapiença e era adretia deth jogador se met ath servici der objectiu. Per açò, resòlver un copacaps pòt devier tota ua provocacion.

OBJÈCTES

<p>Aguest taul&egrave;r siguec editat eth 1890 en Fran&ccedil;a, pa&iacute;s a on eth Grand Jeu de l&rsquo;Oie gaud&iacute;s encara au&eacute; d&rsquo;ua grana popularitat. Fotografia de MJC. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.</p>

<p>&nbsp;</p>
Grand Jeu de l’Oie