Cercaire de musèus e localitats

Museu de Terrassa

Pintura mural de Pere Viver i Aymerich

Pintura a l’oli sobre tela adherida al mur (detall), Pere Viver i Aymerich, 223 × 100,5 cm. Casa Alegre de Sagrera. Museu de Terrassa.

Els sis plafons de pintura a l’oli sobre tela decoren els murs est i sud del saló. Es tracta d’una disposició habitual de les residències particulars de començament de segle.

Aquest conjunt decoratiu es presenta com un gran paisatge simbolista, en què s’observa una tendència emparentada amb la tradició del paisatge romàntic del segle XIX. Es tracta d’una temàtica en voga al tombant de segle.

Els paisatges es converteixen gairebé en escenografies teatrals amb un marcat to dramàtic. Pere Viver i Aymerich (Terrassa, 1873-1917) va desenvolupar aquesta faceta artística col·laborant amb teatres locals.