Cercaire de musèus e localitats

Museu de l'Hospitalet

Cupons de racionament del 1952

Cartilla de cupons de racionament, Comisaria General de Abastecimientos y Transportes, primer semestre del 1952. Can Riera. Museu de l'Hospitalet.

Les conseqüències de la Guerra Civil espanyola (1936-1939) s’allargaren en el temps. Durant la postguerra, anys de fam, era imprescindible presentar la cartilla per poder comprar queviures de primera necessitat. Però, com que amb això no hi havia prou, els que tenien més recursos acudien al mercat negre, a l’estraperlo, sovint controlat per càrrecs o simpatitzants del règim.

Les cartilles de racionament van esdevenir un símbol de la quotidianitat per a generacions senceres que maldaven per subsistir en el context d’una forta política de repressió i persecució política del règim franquista.