Cercaire de musèus e localitats

Museu de l’Art de la Pell

Arqueta amb escenes de galanteig

Arqueta amb escenes de galanteig, segles XIV-XV, fusta recoberta de guadamassil i metall, 16 × 35,5 × 20,5 cm, Catalunya o França. Museu de l’Art de la Pell. Vic.

Arqueta decorada a partir de dotze requadres on es representen escenes romàntiques (d’amor cortès) i voltades amb divuit marcs de dibuixos mitològics. A les parets de la caixa, també es poden observar escenes trobadoresques, mentre que al darrere es llegeix la inscripció «AVE MARIA GRACIA PLENA DOMINUS».

Aquests objectes eren utilitzats principalment per la noblesa i els estaments eclesiàstics. S’hi guardaven pertinences personals, monedes o documents propietat de les dames i senyors, però també podien contenir tresors d’orfebreria. Així mateix, podien ser un objecte de regal com a penyora d’amor, motiu pel qual en la decoració s’il·lustren sovint escenes inspirades en l’amor cortesà.