Cercador de musèus

Museu de Granollers

L’Adoberia, jaciment arqueològic. Centre d’Interpretació Històrica del Granollers Medieval

L’Adoberia, jaciment arqueològic. Foto: Pere Cornellas, 2010

Granollers és un dels cinc municipis catalans que conserven un interessant patrimoni relacionat amb les adoberies antigues i forma part de la Xarxa d’Adoberies Històriques de Catalunya.

L’adoberia d’en Ginebreda és l’única que queda de la mitja dotzena d’adoberies que hi havia hagut a la ciutat. A més, s’ha conservat amb prou condicions per poder esdevenir un espai museogràfic, emmarcat per un tram entre dues torres de la muralla medieval.

Arqueològicament situada entre finals del segle XVI i principis del XIX, és una mostra de la preindustrialització a Catalunya i palesa la importància de la ciutat com a vila nascuda a l’entorn d’una cruïlla d’antics eixos viaris, on ja des del segle X es va establir un mercat que va esdevenir l’impulsor comercial de la ciutat.

L’Adoberia de Granollers contribueix a una lectura global de l’evolució del treball adober a Catalunya. Per tant, forma part d’un conjunt d’elevat interès històric, cultural, patrimonial i turístic.

OBJÈCTES

<p>Penjoll de bronze amb animal fant&agrave;stic, segle XV, 8 &times; 7,1 &times; 0,1 cm. Domus d&rsquo;Olivet. Foto: MDG</p>
Penjoll
<p>M&egrave;nsula, an&ograve;nim, segle XV, pedra calc&agrave;ria, 24 &times; 36,5 &times; 30 cm. Foto: MDG</p>