Cercador de musèus

Museu de Gavà

Parc Arqueològic Mines de Gavà

Detall de l’exposició amb la mina central

Considerada un dels conjunts patrimonials més importants i singulars del nostre país, aquesta explotació minera s’inicià fa 6.000 anys, en el neolític, i durà prop d’un mil·lenni. Són les mines en galeria més antigues d’Europa i les úniques que es dedicaven a l’extracció de variscita, mineral amb el qual s’elaboraven ornaments que eren intercanviats en complexes xarxes per la Mediterrània occidental. Una vegada esgotades, algunes de les mines es reaprofitaven com a cambres funeràries. També s’han recuperat restes singulars, com el crani trepanat i la Venus de Gavà.

Actualment el Parc Arqueològic ofereix una visita per a tots els públics: recursos audiovisuals, interactius i la visita a la recreació d’una mina prehistòrica amb un recorregut adaptat permeten reviure l’experiència d’un viatge al passat.

MAPA

INFORMACION