Cercaire de musèus e localitats

Musèu d’Art de Sabadell

Der Art Nau tàs ans trenta

Exposicion permanenta, dusau estatge.

Er esperit nau deth cambiament de sègle influïc sus ua seria d’artistes que trabalhauen disciplines coma era fotografia, es arts grafiques o era ceramica. Es corrents modernistes, representadi peth fotograf Joan Vilatobà, se diluïen damb era irrupcion des naui corrents vengudi de París e Barcelona.

Eth vertadèr revulsiu non arribèc, totun, en Sabadell enquiar an 1915 damb era exposicion Art Nau Catalan, promoiguda peth poèta Joaquim Folguera e er agulhoaire artistic Santiago Segura a compdar des sales deth Centre Catalan. Era exposicion e es activitats organizades ath sòn environ presentauen es naui corrents naucentistes defenudi per Eugeni d’Ors, e provoquèren ena ciutat ua ampla polemica damb es postuladi tradicionaus defenudi des dera Acadèmia de Bères arts.

Aguest cambiament estetic s’embevec d’ua forma lenta e tardiua en ambient culturau dera ciutat, non sonque en camp des arts plastiques, mès tanben ena literatura, era poesia e eth teatre.

Un grop plurau d’artistes, dirigidi per Antoni Vila Arrufat, Rafael Durancamps, Joan Vila Puig, Ricard Marlet, entre d’auti, caracterizen er art sabadelhenc des ans trenta, que, maugrat èster apartat des avantgardes, ère representatiu des naui corrents figuratius europèus.