Cercaire de musèus e localitats

Museu d’Art de Girona

Eth transit dera Mair de Diu

Eth transit dera Mair de Diu, Mateo Gilarte e Francisco Gilarte, 1651. Òli sus tela, 227 x 145 cm. Musèu d'Art de Girona - Depòsit Museo Nacional del Prado.

A finaus deth sègle XIX, eth Museo Nacional del Prado hec ua tièra de depòsits d'òbres sues —çò que se nomentèc "el Prado Disperso"— en fòrça musèus provinciaus de tot er Estat. En cas der antic Musèu Provinciau de Bères Arts de Girona, es entrades se heren en diuèrsi ans, 1876 e 1882, e somèren un totau de 31 òbres ath hons der antic Musèu.

Era òbra, en origina, hège part d'un cicle dedicat ara vida dera Vèrge realizat en 1651 per Mateo Gilarte, valencian establit en Múrcia, en 1651, per encargue dera Congregación de Caballeros de Nuestra Señora de la Asunción, entath collègi de jesuïtes de San Esteban de Múrcia. I ei evidenta ua composicion arcaïzanta, pròpria des formes tardomanieristes, per ben que damb un cromatisme ric e luminós que resultaue propdan e emotiu entar espectador dera epòca.