Cercaire de musèus e localitats

Museu d’Art de Girona

El trànsit de la Mare de Déu

El trànsit de la Mare de Déu, Mateo Gilarte i Francisco Gilarte, 1651. Oli sobre tela, 227 x 145 cm. Museu d'Art de Girona - Dipòsit Museo Nacional del Prado.

Aquesta pintura formava part d’un cicle dedicat a la vida de la Verge que es va executar per a la Congregación de Caballeros de Nuestra Señora de la Asunción, establerta al col·legi de jesuïtes de San Esteban de Múrcia. A partir d’una composició arcaïtzant, encara sintonitzada amb les formes del tardomanierisme, els autors proposen un relat d’elevada eficàcia devota que combina un cromatisme ric i lluminós amb una manera de fer propera i emotiva per a l’espectador de l’època.

SIGNOGUIA