Cercaire de musèus e localitats

Museu Comarcal de Manresa

Arribada del sometent a Manresa

Arribada del sometent a Manresa, Francesc Cuixart i Barjau, 1897. Oli sobre tela. Museu Comarcal de Manresa.

Pertany a la sèrie d’escenes de les batalles del Bruc, el juny del 1808, còpia d’unes pintures murals del 1811 de la masia Les Farreres de Rellinars del Vallès.

Manresa va iniciar la revolta contra l’invasor napoleònic a Catalunya amb la crema del paper segellat el 2 de juny de 1808. Els francesos van enviar tropes i els sometents del centre de Catalunya les van aturar al coll del Bruc en dues batalles, el 6 i el 14 de juny. Cap al 1810 els francesos dominaven la situació, però no van ocupar permanentment el Bages.