Cercaire de musèus e localitats

Museu Comarcal de Cervera

Museu del Blat i la Pagesia

Vista deth larèr, damb diferenti objèctes pròpis dera codina enes cases de pagés.

El Museu del Blat i la Pagesia és un museu de caràcter etnogràfic, que presenta una mostra significativa de la cultura material de les diferents activitats de la vida rural: les estances de la casa i les activitats típicament domèstiques, les feines del camp, l’elaboració dels productes, els oficis tradicionals…

L’octubre de 1963, a partir d’una crida popular promoguda per Agustí Duran i Sanpere, s’iniciava una campanya de recollida d’objectes agrícoles per a la creació del que seria el futur Museu del Blat i la Pagesia de Cervera.

La crida va ser un èxit i en només deu dies es van arribar a recollir més de 600 objectes pertanyents a més de 150 propietaris de quaranta localitats que il·lustraven una vida al camp en plena transformació. Eren les primeres peces que conformarien la important col·lecció que es custodia actualment i que documenta la vida i treball abans de la industrialització del camp català.

MAPA