Cercador de musèus

Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles

Activitats enes cabanes neolitiques (Arqueoxarxa, Josep Casanova).

El descobriment d’un hàbitat del neolític antic (cultura cardial) a la vora oriental de l’estany de Banyoles, l’any 1990, ha permès excavar des d’aleshores, a través del Museu Arqueològic de Banyoles i amb l’ajut d’altres institucions científiques, un dels primers poblats neolítics lacustres d’Europa (5400-4900 aC). Els nombrosos objectes de fusta i els centenars de pilars de les seves cabanes elevades sobre el terra, conservats gràcies a la seva situació en contacte permanent amb el nivell freàtic, juntament amb la resta de la seva cultura material (objectes d’os, pedra, ceràmica, fauna i vegetals) són un fet excepcional a la península Ibèrica.

El parc neolític de la Draga funciona des de l’any 2000. Tant els escolars com els grups turístics hi poden experimentar com era la vida al neolític gràcies a les seves cabanes reconstruïdes, als camps neolítics de cereals i lleguminoses i a les activitats centrades amb la seva vida quotidiana.

ENCASTRE

<p>Arque&ograve;leg treballant a l'excavaci&oacute; la Draga (Arqueoxarxa, Josep Casanova)</p>
Jaciment neolític de la Draga
<p>Vista general del parc Neol&iacute;tic de la Draga (Harold Abellan)</p>