Cercaire de musèus e localitats

Ecomuseu de les valls d'Àneu

Vestit de bateg

Eth vestit de bateg auie sociaument ua nauta valor simbolica. Ecomuseu de les valls d'Àneu.

Penjat en costat dera hièstra vedem eth vestit de bateg, que, abans, passaue de generacion en generacion. Auie ua nauta valor simbolica, pr'amor que significaue era continuitat dera casa: com mès gent dera madeisha familha se batiaue damb eth madeish vestit, mès anciana ère era casa e mai prestigi auie.

Era mair, dempús d'amainar, non podie gésser de casa. Se consideraue «impura» enquia qu'assistie ena glèisa a un rituau especiau de purificacion, que se hège dempús dera quarantea. Per aquera rason, soent non podie a anar tath bateg, que se celebraue tanlèu coma ère possible.