Cercaire de musèus e localitats

Centre d'Interpretacion dera Cultura des Ibèrs - Casa O'Connor

Alcanar als segles XIX i XX, i la Casa O’Connor

En aquest espai es presenten els canvis urbans, socials i econòmics de la població a cavall dels segles XIX i XX.

La planta primera de la Casa O’Connor dóna a conèixer la història contemporània d’Alcanar. A partir d’un audiovisual i una exposició, es presenten els canvis urbans, socials i econòmics de la població a cavall dels segles XIX i XX. En aquest temps, la població, que ja tenia títol de ciutat, era una de les més importants del Montsià. La seva economia agrícola, font de conflicte social entre terratinents i jornalers al llarg del segle, es diversificarà amb l’arribada del turisme.

La Casa O’Connor és un edifici senyorial bastit al segle XIX. Fora del perímetre medieval, però dintre del nucli urbà, és de tipus pairal. Presenta balcons de forja amb façana de carreus simulats i té l’interior distribuït en diverses plantes. A la primera, la part noble de l’habitatge, hi trobem pintures modernistes (estucats, pintura al foc, etc.) inspirades en paisatges exòtics i vegetacions realitzades per un pintor valencià, de filiació desconeguda, que feia estades anuals per decorar la casa. Les estances i la decoració d’estil modernista de la mateixa casa, juntament amb el mobiliari d’època, recreen l’ambient domèstic de la burgesia rural de l’extrem sud de Catalunya.

OBJÈCTES

<p>Arrambador del menjador per a la protecci&oacute; de la paret, principis del segle XX. Centre d&#39;Interpretaci&oacute; de la Cultura dels Ibers - Casa O&#39;Connor. Museu de les Terres de l&#39;Ebre.</p>
Arrambador de fusta del menjad
Arrambador de fusta del menjador