Cercaire de musèus e localitats

Casa Alegre de Sagrera

Pintura mural d’Alexandre de Riquer, 1901

Menjador per a actes extraordinaris, amb el plafó mural d’Alexandre de Riquer, 1901. Casa Alegre de Sagrera. Museu de Terrassa.

Alexandre de Riquer (Calaf, 1856 - Palma, 1920) és l’introductor del llenguatge modernista a Terrassa.

Com a pintor tracta el paisatge, la religió i la figura humana en les vessants real, imaginativa o mitològica.

Treballà en el projecte decoratiu de la sala d’actes de l’Institut Industrial de Terrassa, però un seguit de desavinences entre l’artista i l’entitat van provocar el trencament del contracte. Finalment, sols va realitzar aquest plafó, que cap als anys setanta del segle XX es traslladà a la Casa Alegre de Sagrera.

L’obra representa l’agricultura (dones recol·lectant fruites i fent treballs de la terra amb la muntanya de Sant Llorenç del Munt al fons), la indústria (dones treballant peces de roba) i l’exportació (barca de vela carregada amb peces de roba).