Cercaire de musèus e localitats

Casa Alegre de Sagrera

Vitrall de l’envidriat, c. 1911

Vitralls i vidres pintats, germans José i Enrique Mauméjean, c. 1911. Casa Alegre de Sagrera. Museu de Terrassa.

A Catalunya el vitrall es recupera en el període modernista prenent com a referent el vitrall d’època medieval.

Amb el modernisme el vitrall té un paper protagonista en l’àmbit domèstic, fet insòlit fins en aquell moment.

Aquest vitrall, signat pels germans Mauméjean, el trobem situat a l’envidriat, l’espai contigu al saló i que dóna directament al pati. S’hi poden veure representats elements naturalistes amb contorns sinuosos i ondulants, garlandes amb fruites i elements florals.

La seva màxima esplendor s’aconsegueix amb la llum directa provinent del pati que, filtrada pels vidres, es transforma en colors.