Cercaire de musèus e localitats

Bibliotèca-Musèu Víctor Balaguer

Er art deth barròc. Eth depaus deth Musèu deth Prado

Eth depaus d’òbres provientes deth Prado se remonte as prumèrs ans de dubertura deth musèu.

Era Bibliotèca-Musèu Balaguer s’inaugurèc eth 1884. Non sonque s’i exibie era colleccion proprietat deth fondador, mès tanben un conjunt significatiu de pintura barròca cedida en depaus peth Musèu deth Prado deth Greco, Ribera e Rubens. Ei un des depausi istorics deth Prado, des mès ancians que se coneishen, damb eth quau Balaguer artenhec dar eth mès naut nivèu ath sòn particular projècte culturau.

En conjunt barròc que s’exibís, i son representades era Escòla castelhana e andalosa, e laguens ua mendre mesura era flamenca e era italiana. Es òbres se distribuïssen en quate grani encastres tematics: era pintura religiosa, eth retrat nòble, es mites e es allegories, e era natura (que tanben includís natura mòrta). S’aufrís, donques, ua panoramica fòrça complèta der art des sègles XVII e XVIII.

Eth Barròc ei era epòca deth sentiment. I apareishen actituds fòrça dinamiques, cares e gèsti fòrça expressius, e compausicions complèxes damb volums e prigondors e contrasti de lutz e ombra. Es compausicions grandioses, damb personatges vestidi ricament en allegories religioses o mitologiques, e es granes scènes de cort o de batalha son es exemples mès evidenti der art deth barròc.

OBJÈCTES

<p><em>Andromeda acadiada</em>, Peter Paulus Rubens, 1634. &Ograve;li sus tela, 193&nbsp;&times;&nbsp;104&nbsp;cm. Depaus Deth Mus&egrave;u deth Prado.</p>
Andromeda acadiada