Tinglado 4

Canonada

Canonada de plom que conserva la marca de fabricació. Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

L’extraordinari desenvolupament de les ciutats durant l’imperi romà no hauria estat possible sense un sistema que garantís un subministrament constant i regular d’aigua. Aigua apta per al consum humà, però també per a l’extinció d’incendis, la higiene, l’esbarjo i el plaer a les termes públiques, banys privats, jardins i parcs.

Amb canonades com aquesta es distribuïa l’aigua per la ciutat. Prové de la Vil·la romana del Torrent de les Voltes (Puigpelat), i està realitzada en plom. Uns dels trets més curiosos és que conserva la marca de fabricació.

SIGNGUIDE

06. Quins grans edificis!