מוצא מוזיאון

Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere

Església romànica de Santa Maria

Església romànica de Santa Maria, consagrada el 2 de gener del 1112. Museu de Terrassa - Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere.

El dia 2 de gener de l’any 1112 es consagrà l’església romànica de Santa Maria de Terrassa. La nau i el transsepte del nou edifici romànic van aprofitar l’absis de la capçalera anterior de l’època del bisbat d’Ègara. Es tracta d’un edifici de creu llatina cobert amb una volta de canó apuntada. Al creuer s’alça una cúpula semiesfèrica sobre trompes que a l’exterior es tradueix amb un cimbori octogonal, sobre el qual s’alça el campanar.

A la façana principal i a la lateral nord trobem la decoració habitual del primer romànic, a base d’arcs cecs i lesenes.

SIGNGUIDE

08. L'església romànica de Santa Maria