מוצא מוזיאון

Poblat neolític de la Draga

Parc neolític de la Draga

Vista general del parc Neolític de la Draga. Fotografia de Harold Abellan.

La visita al Parc Neolític de la Draga ofereix una possibilitat única per aproximar-nos a la vida dels primers pagesos que van viure a Catalunya, ara fa 7.400 anys. El complex, que ocupa una superfície pròxima als 6.000 m2, està situat en una zona de prat just a la riba de l’Estany i s’organitza en tres grans espais:

• L’àrea arqueològica, on anualment es porten a terme campanyes d’excavació amb estudiants procedents tant d’universitats catalanes com de la resta del món. Com que es tracta d’un jaciment viu, en curs d’investigació, no és possible accedir a les zones de treball.
  • L’àrea turística i pedagògica, que compta amb un espai de recepció, una aula didàctica i dos coberts per a activitats, a banda d’un espai explicatiu amb plafons.
  • L’àrea de reconstruccions neolítiques, on s’han reproduït dues cabanes i un graner. A dins les reconstruccions s’hi poden veure tots aquells elements característics de la vida quotidiana a la Draga: eines de fusta i cistelleria, pells, ceràmiques...

Les activitats didàctiques que s’ofereixen (tir amb arc i propulsor, mòlta de cereals, exhibició de talla lítica, obtenció de foc...) permetran a petits –i no tan petits- posar-se per un dia a la pell dels nostres avantpassats neolítics.

פריטים

<p>El graner neol&iacute;tic &eacute;s un dels espais reconstru&iuml;ts que es poden visitar. Fotografia de Harold Abellan. Poblat neol&iacute;tic de la Draga. Museu Arqueol&ograve;gic Comarcal de Banyoles.</p>
El graner
<p>La cabana elevada mostra com vivien els habitants de la Draga. Fotografia d&#39;Arqueoxarxa, Josep Casanova. Poblat neol&iacute;tic de la Draga. Museu Arqueol&ograve;gic Comarcal de Banyoles.</p>