מוצא מוזיאון

Museu Municipal Josep Aragay

Els aiguaforts de Josep Aragay

A l’absis del museu s'exposa una selecció dels millors aiguaforts de l’artista.

Entre el 1936 i el 1939, Josep Aragay es va dedicar, sobretot, a la pràctica de l’aiguafort, amb la realització de més d’una trentena de planxes. Els aiguaforts tractaven temes costumistes com Jugadors de Cartes (1936), Festa Major (1937), L’infant i el gos (1937) i Obsessió quadricular (1937). També va realitzar aiguaforts de temàtica moralista com Setmana Santa? (1937) i Luxúria (1937). Altres aiguaforts d’aquesta etapa són Autoretrat (1937), Serenata crepuscular (1937), Pagesos i soldats (1937), Camperol (1938), Banyista (1938) o Amazones (1938). Aragay va exposar algunes d’aquelles obres a l’Exposició del Dibuix i del Gravat de 1938, al costat dels aiguaforts de Xavier Nogués, dels dibuixos de l’escultor Josep Clarà o dels de Josep Granyer i Josep Obiols, entre molts d’altres. Arran d'aquella exposició, la crítica es va posar d'acord en considerar Xavier Nogués i Josep Aragay com a "grans aiguafortistes". Sota les pintures romàniques que es conserven a l'antiga església de Santa Maria, els aiguaforts d'Aragay s'exposen en el lloc més emblemàtic del museu.

פריטים

<p><em>Setmana Santa?,</em> Josep Aragay, 1937. Aiguafort.&nbsp;Museu Municipal Josep Aragay. Breda.</p>

<p>&nbsp;</p>
Setmana Santa?