מוצא מוזיאון

Museu Municipal Joan Abelló

Paisatge nocturn amb dues noies

Paisatge nocturn amb dues noies, Joan Brull i Vinyoles, s. d. Oli sobre tela, 63 × 80 cm. Museu Municipal Joan Abelló.

Joan Brull i Vinyoles (Barcelona, 1863-1912), va ser un pintor representant del simbolisme català. Aquest quadre mostra dues noies, una dempeus, somrient amb delicadesa, i l’altra asseguda i amb un instrument entre les mans. Ambdues figures es miren mútuament i queden integrades en el paisatge, fet que ens mostra la unitat compositiva de l’obra.

Cromàticament, hi predominen les tonalitats fosques: una gradació de verds, marrons i blaus que, combinats, creen una atmosfera nocturna, en un joc de colors que evoca un món propi dels somnis.

וידאו