מוצא מוזיאון

Museu Hidroelèctric de Capdella

Sala: EEC. Espai: Despatx de direcció

Despatx del director. S’hi conserva el mobiliari original i els quadres amb fotos de les centrals.

El 1910 Catalunya està asfixiada amb l’elevat cost del carbó d’importació i la indústria catalana no pot créixer, ja que necessita una energia alternativa més barata. La força de l’aigua per fer electricitat és l’energia alternativa al carbó. Emili Riu, un polític i empresari nascut a Sort el 1871, juntament amb el Dr. Pearson, van veure ràpidament el potencial del Pirineu per a generar energia elèctrica.

Arran d’aquesta nova possibilitat tècnica, Emili Riu es posa a treballar per aconseguir les concessions de drets dels cursos d’aigua de la zona. Tot seguit, es llença a l’aventura de buscar finançament per construir una central hidroelèctrica. L’any 1911 Riu crea l’empresa Energía Eléctrica de Cataluña (EEC) i comencen les obres d’una central que es construeix en un temps rècord de 23 mesos.

Capdella és el centre de producció de l’empresa EEC. Des de l’oficina del cap de secció, màxim encarregat de les centrals, se supervisa tota l’obra i les posteriors que es faran a la vall.

Emili Riu mor a Madrid el 1928, en el més absolut anonimat, i segurament sense ser conscient del gran impacte que la seva obra ha tingut a tot el país.

פריטים

<p>Tel&egrave;fon de campanya. Sistema de comunicaci&oacute; utilitzat pels enginyers que treballen a peu d&rsquo;obra. Museu Hidroel&egrave;ctric de Capdella.</p>
Telèfon de campanya