מוצא מוזיאון

Museu Episcopal de Vic. MEV

Relleus de la catedral romànica de Vic

Relleus de la catedral romànica de Vic, segle XII, taller de Vic-Ripoll. Museu Episcopal de Vic.

La catedral romànica de Vic va ser consagrada l’any 1038 pel bisbe Oliba. Després de diverses reformes i ampliacions, va ser enderrocada per permetre la construcció de la catedral actual. Això va fer que l’escultura romànica que contenia es dispersés per diferents museus d’arreu del món. No se sap amb seguretat quin era l’emplaçament original d’aquests relleus. Segons antics testimonis, podien haver format part d’una portada o potser d’un retaule. Aquests cinc relleus representen el lleó alat, símbol de l’evangelista Marc; l’àngel, símbol de l’evangelista Mateu; l’Agnus Dei; Crist conferint el primat a sant Pere, i la resurrecció de Tabita.

וידאו