מוצא מוזיאון

Museu del Cinema - Col·lecció Tomàs Mallol

Vista òptica

Vista òptica Vue du Palais du Duc d’Aveiro à Lisbonne, Daumont (editor), França, c. 1780. Museu del Cinema - Col·lecció Tomàs Mallol.

 

Vista òptica Vue du Palais du Duc d’Aveiro à Lisbonne, Daumont (editor), França, c. 1780. Museu del Cinema - Col·lecció Tomàs Mallol.

 

Les vistes òptiques eren gravats acolorits a mà fets especialment per ser contemplats a través de la lent d’una caixa d’òptica. Les imatges, realitzades amb la cambra obscura, tenien una perspectiva molt acusada, per donar sensació de profunditat.

Els temes representats podien ser molt variats: paisatges urbans, carrers, places, monuments, jardins, interiors de grans edificis, etc. A l’època del màxim auge de l’espectacle de la caixa d’òptica, també anomenada mondo nuovo, a la segona meitat del segle XVIII, hi havia quatre grans centres de producció de vistes òptiques: Londres, París, Bassano i Augsburg. Aquesta producció es distribuïa arreu d’Europa.

scroll to top icon