מוצא מוזיאון

Museu de Terrassa

Reixa que comunica el pati amb els jardins

Porta de ferro forjat del pati de la Casa Alegre de Sagrera. Casa Alegre de Sagrera. Museu de Terrassa.

El pati comprèn l’espai entre les dues ales de la casa. El paviment és de mosaic, amb tessel·les de marbre de tres colors que formen una decoració vegetal i la inscripció «SALVE».

Al nord, una gran reixa de ferro forjat amb decoració de garlandes i roses separa la casa dels jardins. La rosa és l’element vegetal més representat i transformat en el repertori de les arts aplicades modernistes de Terrassa.

El jardí, de forma trapezoïdal, és d’estil francès i té un estany central. Originàriament, les edificacions annexes feien la funció de celler, galliners, cotxera, casa dels masovers i magatzems.