מוצא מוזיאון

Museu de Terrassa

Moneda de cinc rals de Terrassa

Moneda de cinc rals de Terrassa, 1642, plata 11,55 g / 3,1 cm / 5 h. Fotografia de Teresa Llordés. Castell Cartoixa de Vallparadís. Museu de Terrassa.

Moneda local d’argent de valor de cinc rals, fabricada durant la Guerra dels Segadors. A l’anvers hi ha un escut coronat amb les quatre barres amb la llegenda: C...-CATAL· i, al revers, una creu grega amb anelles i trios de punts al fons i la llegenda següent: RUM.T-ARRA-1642.

El desembre del 1641, el Consell General de la Vila de Terrassa demanà la llicència per fabricar moneda local. La seca de Terrassa va funcionar poc més de dos mesos, exactament des del 20 de desembre de 1641 fins al 26 de febrer de 1642.