מוצא מוזיאון

Museu de Mataró. Can Serra

Mataró ciutat mediterrània: Vers la conquesta de les llibertats (segle XX fins a l’actualitat)

Mataró ciutat mediterrània. Fotografia d'Eusebi Escapenter.

El pas del segle XIX al XX va venir marcat per una gran inestabilitat política que submergí el país en un ambient de desconfiança i de confrontació. Al segle XX, mentre les guerres europees van repercutir aquí amb un cert benefici econòmic, les dictadures i les guerres en territori espanyol no van fer més que ferir profundament la societat mataronina i la catalana en general. L’arribada de la democràcia, els nous fluxos migratoris, el redreçament econòmic, el creixement urbanístic, la recuperació del front marítim i la construcció del port, la dotació d’equipaments públics i la recuperació del patrimoni han situat de nou la ciutat com una de les capitals catalanes amb una personalitat que la fa única: Mataró és ciutat emprenedora, és ciutat mediterrània i és ciutat que recupera i difon el seu passat per fixar el rumb del seu futur.

פריטים

<p>Eliseu Masafrets, vidrier de bombetes del Forn del vidre, 1947. Fotografia de Santi Carreras i Sajaloli. Arxiu Municipal de Matar&oacute; / Fons Carreras.&nbsp;Museu de Matar&oacute;. Can Serra.</p>

<p>&nbsp;</p>
Fotografia del Forn del Vidre