מוצא מוזיאון

Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt

Àmbit Introducció. La recuperació del patrimoni industrial vinculat a la indústria del teixit de punt a Mataró

Vista de la sala de telers de la Fundació Jaume Vilaseca al carrer Baldomer Vila. Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt.

Des de l’any 1995, coincidint amb la desaparició de moltes industries de fabricació de teixit de punt,  la Fundació Jaume Vilaseca  de Mataró, ha fet una importantíssima tasca de recuperació de la història i del patrimoni relacionat amb la indústria del punt a Catalunya. Les col·leccions que s’exhibeixen en aquesta exposició són una mostra del fons que la Fundació ha recuperat i cedit a la ciutat . La col·lecció aplega més de sis mil objectes de diversa etiologia i valor patrimonial: maquinaria industrial, indumentària, mobiliari, arts plàstiques, publicitat, imatges i documents.