מוצא מוזיאון

Museu de Lleida: diocesà i comarcal

El primer glop de cervesa

Alguns dels atuells ceràmics procedents del jaciment de Genó (Aitona).

El jaciment de Genó (Aitona) és un dels més emblemàtics de l’edat del bronze al pla de Lleida (1250–1200 aC). D’allà procedeix un important conjunt d’atuells ceràmics que deparen alguna sorpresa interessant, ja que les anàlisis realitzades han permès identificar els productes que van contenir. En les tenalles de format gran i mitjà s’hi emmagatzemava aigua, mel, farina, sal, cereals, greix d’origen animal —potser una mena de conserva de carn (tupina)— i cervesa.

La vaixella de taula mostrava restes de greix animal, mel, sang, cereals triturats i bullits, productes làctics amb cereals i puré de faves. Pel que fa a urnes, tasses i recipients de cuina, havien contingut mel amb móres i mel amb gerdons, farina gruixuda de glans, cereals bullits, sal i productes làctics. La cervesa de Genó és, ara per ara, una de les més antigues fabricades a la península Ibèrica.

פריטים

<p>Tenalla procedent del jaciment de Gen&oacute; (Aitona). Contenia restes de cervesa.&nbsp;Museu de Lleida: dioces&agrave; i comarcal. Lleida.</p>

<p>&nbsp;</p>
Tenalla del jaciment de Genó